Posts

Showing posts with the label LA LA LA KERJA LAH

A new phase of life

Kekonon sebelum ni nak buat entry untuk bulan Mac lagi tapi alih-alih dah masuk April!apa daaa... Errr..tajuk tu bukan berkenaan changes of relationship title okayyyy! Engkorang jangan nak fikir bukan-bukan..aku masih steady macam ni.;P Takde lah sebenarnya aku dah start KERJA!yes kerja...yang masuk pukul 8.30 balik 5.30 tu. Tapi sebenarnya timing aku xde lah macam tu! aku keluar rumah macam budak nak pergi sekolah memandangkan tempat kerja aku jauh..*nangis hadap jammed hari-hari* Position aku? Account Executive katanyaaaa...iya, aku tak kerja dekat audit/account firm pun. Mungkin sebab belum bersedia nak kena stay kat office sampai malam sebab buat audit!hahaha..padahal yang kerja ni pun aku sampai rumah pukul 8 malam! Sadisnya kan..barulah tau penat dan susah nya nak mencari rezeki ni. Sekarang dekat office tu aku sorang je Melayu, yang lain semua Chinese.. Racist? takde lah kot sebab senior aku hari tu dia yang ingat kan, 'Mada, you tak pergi sembahyang ke?...

Counting Days

It's July!!*almost end of the month Mada!pftttt... Why I'm so excited in this month?? Ramadhan have been started, but the most important thing is.....*drum-roll* my internship is going to finish by next week!!weehuuuuu..*celebrating* But sadly, today my boss gave another client for me to settle their account by this week!*crying loudly* Benci ahhh..boss ni memang tak boleh nak tengok saya bersenang-lenang menonton youtube agaknya..hmphhh Trainee baru ade tapi boss macam tak boleh ngam dengan dia, sebab tu agaknya boss tak nak bagi kerja dekat trainee baru tu. Boss macam lack of confidence je dekat trainee tu.. Padahal aku pun bukannya betul sangat buat kerja. Sekarang ni pun dekat office dah sunyi sepi, sebab dua orang trainee yang masuk saing2 dengan saya dah habis minggu lepas.=( Ini yang buat saya makin tak sabar nak habis kan intern!woot..woot!

Mesra

Image
haiii... hari ini genap 2 bulan aku praktikal, dan ya antara kami semakin rapat dan mesra.mungkin inilah yang dikatakan sisters bonding apabila semua pekerja kat department ialah PEREMPUAN! maka hal gosip menggosip itu sudah menjadi makanan ruji, aku hanya mendengar dan sesekali mengiakan sahaja cerita mereka.aku lebih banyak dengan dunia aku sendiri..kalau rasa malas buat kerja/job pending, aku main game.part online tu memang wajiblah walaupun aku tau bos boleh detect melalui server tapi asal kerja aku siap, kenapa perlu dia persoalkan pula? inilah kami ini adalah sewaktu Farewell Lunch department yang mana melibatkan 3 orang gegadis yang akan berhenti.. Mereka ialah...... dari kiri : zuzu, fatin & nik umur kami semua lebih kurang sahaja..mungkin faktor inilah yang menjadikan kami sama2 gila. will write more soon!!xoxo

Government Servant

saya sekarang adalah seorang penjawat awam ya!!yeahh...saya sudah bekerja di Jabatan Perangkaan Muar.yaaa..cuti sementara tunggu nak masuk ke degree sangat bermakna.*ayat nak sedap kan hati..hahaha!! saya juga sudah boleh mencarum KWSP...yawww!!dah rasa macam orang2 dewasa pulak bila dah ada KWSP sendiri..huhuhu!! tak sabar nak tunggu gaji!!*cettt...kerja baru sehari dah sibuk pasal gaji!teruk punya budak. p/s:debaran 10hb kian terasa...tawakal saja lah.insyaAllah rezeki itu ada.