Posts

Showing posts with the label FAMILY

Happy New Year 2019

Image
Haiii... Seperti biasa hilang berbulan di sini tup-tup dah masuk tahun baru! How's 2019 treat you so far? 2018 is really something to me since I've completed my bucket list to travel to all ASEAN countries! *except Timor Leste*  January - Guangzhou, China February - Laos, Vientiane February - Udon Thani, Thailand March - Lombok, Indonesia May - Yangon, Myanmar May - Inle Lake, Myanmar May - Bagan, Myanmar September - Phuket, Thailand September - Santubong, Sarawak October - Ho Chi Minh, Vietnam Thank you 2018 for all the memories! Let's see how 2019 is going to treat me. =)

Family Trip - Jakarta, Indonesia (Part 1)

Image
*tendang pintu seperti gangster kampung* Haiii semua!kali ini saya kembali dengan travelog ke Kota Jakarta dan Bandung. Trip kali ini takdelah backpacking sangat sebab pergi dengan family, so faham-faham aje lah kan. Iyaa..saya tahu cerita ini sudah hampir basi memandangkan peristiwa ini berlaku pada tahun lepas. Ehh tapi aku pedulik apa!suka hati aku lah nak update bila..*tetiba emo* Sudah2, mari kita teruskan kan dengan tajuk asal entry sebelum saya melalut lebih jauh sehingga akhirnya membuatkan saya lupa tujuan asal entry ini. Sebelum meneruskan pembacaan, harap maklum ini adalah entry throwback 3 bulan lepas..;P Pagi sebelum fly, aku sempat lagi pergi buat field work trip kat Perodua untuk assignment..haa, nampak tak betapa komited nya aku dengan study work sebelum pergi berlibur??!!hihihi..dekat 2 jam jugaklah dekat Perodua sebelum kelam kabut pergi Melaka Sentral untuk naik bas ke KL.. Fuhh!nasib baik ade tiket pukul 12.30..sempatlah beli Mekdi (baca: Mc Donald...

redha dengan ketentuanNya

Assalamualaikum... hari ni rasa nye baru mempunyai kekuatan untuk kembali menulis... rasa kecewa dan sedih itu terpaksa di tinggalkan jauh... semua yang berlaku sudah ditentukan dan perlu redha... mungkin kita tidak sedar, usaha kita belum cukup dan ade hikmah semua itu... walaupun pahit, tapi perlu di tempuhi juga... tapi... mengecewakan emak tersayang itu sakit nye lagi teruk daripada putus cinta... harapan dan iringan doa darinya seperti di sia2 kan oleh saya... saya minta maaf mak!=(

it's a wrap!!!

setelah agak lama menghilangkan diri akibat kesibukan yang melampau....yaaa, kini tora datang lagi!ehhh, bukan2..saya kembali lagi!!hehehe... final exam untuk semester 4 sudah berakhir dengan jaya nye..errr, tapi result tu tak tau bagaimana tahap jaya nya tu.hukhukhuk!! semester ni rasa sangat terrible + horrible...assignment bertimbun-timbun, lepas tu carrymarks pun tak berapa memberangsangkan.dengan killer subjek yang memang killing me.i've done my best, so just wait n see the result. usaha dan ikhtiar itu sudah..sekarang adalah masa untuk tawakal.=) cuti sebulan setengah ni takde lagi perancangan nak buat apa, tapi yang pasti dah pasang niat nak jogging hari2!!sebab sekarang dah tak fit langsung!huh...naik tangga sikit pun dah mengah macam mana nak naik Gunung Kinabalu ni.ehhhh..;P walaupun semester ni hidup memang serabut tapi tetap jugak rasa seronok sebab jumpa ramai orang baru... dapat keluarga angkat, adik2 angkat dan yang terbaru abang baru.hahaha!!bila kita tak sombo...

Masih belum terlambat

Image
SELAMAT HARI RAYA!!! raya kan sebulan, so tiada masalahnye pun kan kalau saya ucap lambat??orang busy memang akan selalu buat entry lambat..*choiii...alasan lebih! raya saya memang sentiasa meriah!!warna-warni di aidilfitri itu mesti!sebab tu baju2 raya saya meriah kauuu.. warna tema family?takde!yaa..ikut suka masing2 lah nak pakai warna apa. kami 5 beradik bersama bonda tersayang bertambah meriah lagi sebab semua balik meraikan 1 Syawal di rumah emak.. meriah bukan kami sekeluarga di pagi syawal masakan bonda sudah semestinya sentiasa superbbb untuk dijamu kepada anak, menantu dan cucu2... (meleleh wehh air liur aku tengok gambar2 makanan!demmm!) kemudian..hari seterusnya, kami berkunjung pula ke rumah saudara-mara...  ladies in the family kami dah macam kumpulan nasyid kan?hikhikhik... beraya di JB open house rumah cikgu Rahman ini beraya bersama family...nantikan entry ketika saya beraya bersama rakan2 sekolah!it's really awesome man! till meet u in the ...

Tukang Jodoh bukan Penjodoh Bilangan!

ohh..haii hari tu aku jadi match maker untuk akak aku... tapi tak tau lagi berhasil ke tak.. so, kalau berhasil baru aku akan cerita dengan lebih lanjut lagi ok? bye!

KONVOKESYEN UiTM ke-74

Image
actually dah lama aku konvo ni, tapi baru mempunyai kerajinan untuk upload gambar konvo..hihihi!!tapi dekat facebook, awal2 aku dah upload.hehehe!! ini gambar excited lepas ambil jubah..hahaha!! yang ini betul punya lepas konvo ok, bkn pre convo..hahahha!! some of us..yang lain entah hilang ke mana.ya, jubah saya dah pulang time ni.. alhamdulillah...selesai sudah perjuangan selama 3 tahun.bukan mudah untuk mencapai semua ini jika tiada semangat yang kental selepas beberapa kali jatuh terduduk.walaupun tiada bintang2 tapi tetap bersyukur kerana sudah berjaya menggenggam segulung DIPLOMA..yeahhh!!lagi 3 tahun, insyaAllah sekali lagi akan melalui suasana sebegini bersama segulung IJAZAH pula.;) P/S:ohhh...maaf!!gambar terkeluar dari landasan.hehe!!

JUNE!!

yess...it's already June guys!!hampir sebulan duduk di rumah, sudah menjadi semakin gemok!!huh...hilang dah 6 pax i tau,menyampah lah macam ni...*ok, sila jangan percaya bahawa saya pernah ada 6 pax!memang tak lah kan! school holiday pun dah bermula tapi rumah saya tetap kosong sebab my sis n my niece pergi sekolah jugak, ada tuisyen segala bagai..at the end, saya dengan mak saya je lah dekat rumah. saya depan laptop, emak di dapur.huh!pemalas punya anak dara, tak tolong emak masak!hihihihi... yeahhh!!trip ke kedah..hikhikhik!seronok nya..maybe, saya akan bertolak esok pagi bersama my sis n my cousin. actually, the trip is because of wedding of my sis friend. tapi dah alang2 ke kedah tu kan, mana lah tau boleh lajak sikit ke langkawi.LOL!dan yang paling penting....encik Sony mesti dibawa! lagi 2 minggu result exam keluar..hiiiii....takut nye!!mintak2 lah semua usaha gigih berbayar dengan setimpalnya.insyaAllah...;) ok lah, see you next time bile saya rjin lagi nak ber'blog...

My niece yg nakal tapi comel

Image
Name: Wan Syazwina Zafirah bt Wan Saiful Yazan Nickname: Cheewen Age: 6 years old

~sista2~

Image
bajet British accent sangat bila la sebut 'sister' macam tu??chaitttt!! saya baru berhajat nak tidur lepas study..yaa, saya berjaya stay up setelah minum secawan ipoh white coffee untuk study..tapi rasa macam tak banyak pun yang masuk.kehkehkeh!!main2 je lebih.. tujuan sebenar entry ini adalah untuk ditujukan khas kepada kakak saya yang menyambut birthday nya yang ke 25 pada hari ini...here she is: still single lg..but maybe not available.hehehe!! dan ini kakak saya yang lagi seorang a.k.a bekas tuan rumah ketika saya praktikal dahulu..dia pun celebrate birthday bulan Februari jugak,13/2.. gambar2 dia mmg takde yg senonoh sikit..huhuhu ramai mengatakan yang rupa mereka berdua sama..yeke??lain jek saya tengok. haa..tgk lg satu ni.bkn nye nk pndg kmera..cehhh dah2, saya nak tido..ade kang esok tak bangun nak pergi test pukul 10.30...ye, saya test hari ahad!kan dah bagitau kat entry sebelum ni...

cerita di sebalik bangun awal

heyyy...morning u'olls!!teruja tak tengok saya post entry pagi2 ayam dimana saya sepatutnya masih berlingkar seperti ular sawa di atas katil sebab kelas hari ni pukul 10.30pg...tapi disebabkan bunyi mesej daripada telefon kesayangan, maka tidur saya pun terganggu.padahal selama ni kalau bunyi call pun x pernahnya sedar, alih2 bunyi mesej yang cam bunyi cicak je boleh t'sedar. ok, tujuan sebenar penge'pos'an entry ini adalah kerana kandungan mesej yang diterima..mesej tersebut daripada kakak saya.i summarized je ok... mak saya bermaksud mak kakak saya juga maka ia adalah mak kami (ape jadah ko mengarut ni??) telah meminta nombor telefon bf kakak saya drpd kakak saya dan dalam keterpaksaan kakak saya pun bagilah.dan sekarang ni saya di suruh mesej bf kakak saya dengan mengatakan bahawa nombor telefonnya diberikan oleh saya kepada mak saya,(ok sekarang korang paham ke tak aku cerita ape ni?mengaku cepat!) sebab kakak saya tak nak bf dia misundertand dengan dia kerana pergi...

alhamdulillah...

yaa..semuanya telah selesai.saya sudah grad dan bakal konvo pada tahun depan.alhamdulillah...:) tiada paper yang perlu di repeat walaupun pointer jatuh t'golek2..haihhh...kne tingkatkan usaha kalau dapat sambung degree nanti.insyaAllah... terima kasih kepada semua yang telah memberikan sokongan sama ada secara langsung atau sebaliknya..hugs and kisses untuk emak saya yang rajin menjawab panggilan setiap kali saya call minta restu untuk jawab paper serta mendoakan saya.thanx a lot mum!!:') untuk lecturer2 kesayangan, terima kasih kerana marking paper saya.:)

my family were @ Terengganu

Image
haaa...tengok2.saya kalau dekat rumah memang liat sikit nak update entry.bkn sebab takde internet connection tapi sebab banyak sangat benda nak buat..Contohnya, macam nak keluar, nak keluar, nak keluar, tengok tv, baca novel dan keluar lagi.*ehh, banyak kali betul kau keluar ye haa, kalau kat rumah memang kerja asyik keluar je.hehehe!!mula2 pagi keluar pergi beli newspaper, pastu keluar dengan akak yang 2nd, kang muncul je muka depan pintu, akak yang 1st pulak ajak keluar...petang pulak, anak2 sedara ajak pergi taman then malam turn akak yang 3rd.haihhh...susah betul lah jadik adik bongsu yang menjadi pujaan ramai.*ehehe...perasan pulak! entry kali ni pun cam tak nak bebel panjang, so mari kita tengok gambar2 during my family came to Terengganu to fetch me!yeeehaaaa... at the beach in front of UiTM olololo...budak comel pipi tembam! ready to take our b'fast swimming pool at the Mayangsari Resort they were shopping at Pasar Payang..heaven!!

cute creatures around me...

Image
tidak mempunyai kesempatan untuk membebel panjang so, mau upload pictures sahaja... gambar ada stail dr professional photographer x??huhu...

siapa yang pakai maskara+eyeliner tak digalakkan

Image
trust me...it's hard,not easy,not simple to say 'GOOD BYE'.. but every meeting must be end up with sayonara, right?almost 6 months working with them seems a short period for me, and now it's my last day to be here at Finance Dept. of IRDA..my last time to post entry at office..*dah2, kesat hingus yg meleleh tu sekarang!! sekejap je rasa praktikal ni, rasa macam minggu lepas 1st day melangkah masuk ke Finance dept,rasa macam kelmarin ikut pergi Family Day IRDA dan rasa macam baru semalam enjoy main bowling dengan mereka2 ni..betullah orang kata kalau kita suka buat sesuatu tu mesti akan rasa cepat je masa berlalu.*cepat2..cari stok tisu, saya nak buat entry touching hari ni 5 days a week, 8 hours per day mengadap muka mereka2 di Finance ni tak pernah pun buat saya rasa marah/sakit hati/tension/bengang dengan mereka2 ni..sebab saya tak pernah kena marah dengan mereka.huhu!!lagipun saya dah anggap mereka2 ni macam kakak & abang saya.*perasan!!padahal diorang tak angga...

happy MOTHER's day!!!

Image
buat EMAK tersayang, Selamat Hari Ibu!!*gaya macam nak mintak duit lebih je bulan ni.. Tok Yah yang sangat digemari oleh cucu2 nya..tengok si Botak bukan main happy lagi bila ada bersama dengan Tok Yah nya.. TRIVIA:sila teka umur mak saya kalau anda terer..hehe!! enough2..back to serious mood.*gaya PK HEM zaman sekolah dulu Yesterday, early in the morning I called my mum to wish Happy Mother's Day..actually not too early la coz she already at Pasar Tani.pastu kantoi la bangun lambat hari Ahad dengan emak..haha!!teruk punya budak..oh, still thinking nak bagi apa kat emak saya ni.kalau nak bagi tudung atau baju, mak saya ni memang demand.tak nak yang murah ok, tapi mak saya dah banyak baju dan tudung so tak best la nak bagi barang yang mak dah ada banyak.kalau bagi barang SimplySiti mesti mak akan melonjak-lonjak keriangan sebab emak saya fan Siti Nurhaliza..*ok, melampau..mak saya takkan melonjak2 macam tu punya, paling2 pun dia senyum je.anak bongsu dia je yang tak berapa nak behav...

when WE gather

havoc!!that's the suitable word to describe us when all of us gather at our mum's house.. dan semestinya akan berlaku perebut hak mutlak bilik masing2!!siapa yang sampai dulu, dia dapatlah bilik paling besar..ok, saya tak terlibat dalam perebutan bilik ini sebab bilik untuk yang belum kahwin takde siapa boleh kacau!padahal last2 bilik anak dara tu jugaklah yang jadik tempat lepak semua orang sebab segala macam benda boleh dapat dalam bilik tu.. dan untuk kali ni bila semua balik, it's time for BBQ !!weeeee...seronotnye! yang menjadi mangsa untuk dibakar ialah ayam, ikan, sotong, udang, sosej dan juga kentang..pehhh!!air asam untuk makan dengan ikan bakar tu memang mantap sehh..credit to Ibuk.lepas tu kan..lepas tu kan..ada Spaghetti made by Kak Jah, Mi Hoon by Ibuk, Coleslow by Nurul, Bubur Kacang by EMAK tersayang(waaa..sangat kecewa sebab tak dapat makan sebab awal2 dah licin!!huh..) dan jugak Moist Choc Cake by Mada..sila baca entry yang lepas untuk mengetahui lebih la...

~strawberry chocolate moist cake~

Image
wohhhh!!teruja tak tengok tajuk entry ni??teruja lah..teruja lah..cepat teruja sekarang!! Presenting.... kek coklat yang segar dari ladang..ehh, silap2..yang segar dari dapur!! tadaaa.. *thanx kepada tukang pegang yg sekadar nak tumpang populariti kek yg saya buat terliur tak??? ini lah model2 untuk kek saya.. tengok..pandai kan model2 saya posing untuk menunjukkan betapa mereka terliur dengan kek saya..hahaha!! cut time!! sebahagiannya sudah di baham oleh model2 cilik saya sebagai upah mereka..huhu!! sebenarnya ini sahaja lah kepakaran saya ketika di dapur..kalau bakal mak mertua tanya apa yang saya pandai masak, maka dengan bangga saya akan menjawab,"CHOCOLATE MOIST CAKE makcik!!" pastu makcik tu mesti akan cakap, "dah tu takkan anak lelaki aku hari2 nak makan kek?" saya akan menjawab, "kira ok lah tu makcik dari saya bagi dia makan batu rebus." dan confirm2 saya terus akan di black list menjadi calon menantu nye..hahaha!! ok2, enough mengarut.. k see ya...