Backpacking to Perth, Australia (Highlights)

Assalamualaikum semuaaaaa!!

Aku telah selamat kembali ke Malaysia uollsss... Rindunya dengan nasi lemak roti canai teh tarik mee goreng mamak nasi kerabu!! Maklumlah masa travel memang jarang dapat makan proper meal, makan apa yang sempat+mampu je. *backpacker sengkek*

Tengok daripada tajuk je dah tau kan entry ni pasal trip Perth yang sangat dinanti-nantikan since tiket dah beli dari tahun lepas lagi. Rasa excited nak pergi tu muncul sebulan sebelum trip je sebab masa tu lah sibuk nak siapkan itinerary, nak study pasal route, nak study pasal public transport dan yang paling penting nak kira budget! Lagipun aku kan banyak trip sebelum-sebelum nya, so bila dah settle semua trip baru fokus untuk trip Perth ni.

Trip kali ini aku pergi 4 orang:- 2 orang classmates masa degree & sorang lagi mak kawan aku. Haa kalau makcik pun steady je backpacking, takkan engkorang tak mampu nak buat kot?  Kitorang memang jenis banyak jalan kaki, turun naik bus, tidur kat hostel je pulak tu, makan pun tak menentu tapi serius lah, makcik Nooraini steady okayyyy! Lepasni boleh ajak makcik Nooraini pergi Jepun pulak!*kuis Reen yang tengah taip resignation letter*

Aku share highlights dulu lah, since aku dah rasa macam nak migrate ke Perth sekarang nihhh..hahaha!! Serius wehhh...aku rasa Perth sangat lah best! Sebab kau macam rilek-rilek je, takde kelam-kabut nak kejar benda yang tak pasti. Tengok daripada diorang punya cara driving je dah boleh tau. Public transport pulak memang tiptop, sentiasa ikut schedule!







Perth CBD Metro Station






 The best Fish N Chips in Fremantle!!













The beach along the way to Cape Leeuwin Lighthouse

The Cape Leeuwin Lighthouse







The two oceans meet



Bussleton Jetty

The Pinnacles Dessert

Lancelin Sand Dunes





Kings Park



Swan Bell Tower

Aku rasa nak sumbat semua gambar yang ada je! Masih tak move on dengan Perth nampaknya...hihihi

p/s: Sila bersabar menunggu entry seterusnya since laptop aku rosak, tak dapek lah den nak menaip malam-malam sebelum tidur.

Comments

  1. blh x share ngn saya untuk route di perth.. email : mohammaddanishthaqif@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. sorry baru terbaca komen awak..nanti saya email itinerary ok.

      Delete
    2. Salam Kak, saya pun berminat nak itinerary for Perth la kak :) baru book ticket tadi tak sabar!

      aqileizzat123@gmail.com mintak tolong ye kak :)

      Delete
    3. Salam Kak, saya pun berminat nak itinerary for Perth la kak :) baru book ticket tadi tak sabar!

      aqileizzat123@gmail.com mintak tolong ye kak :)

      Delete
  2. salam. boleh emailakn saya itinerary awk x ke azrichaq@yahoo.com.my tq blog yg bnyak mmbantu

    ReplyDelete
  3. salam. boleh emailakn saya itinerary awk x ke azrichaq@yahoo.com.my tq blog yg bnyak mmbantu

    ReplyDelete
  4. Hi, sy nak juga. Boleh x emel itinerary ni. Nampak sangat membantu! Tq2! helenchia9575@gmail.com

    ReplyDelete
  5. boleh email, itinerary , dn cost perjalanan in details. nathey.madhavan@gmail.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Transit in Muscat, Oman

ROADTRIP : Miri to Brunei

WINTER TRIP : Switzerland (Part 2) - Mount Titlis & Lucerne