Review: Pawon Cokelat Guesthouse

Ini adalah review free sebagai guide untuk korang if nak cari guesthouse yang affordable dan selesa semasa travel ke Jogjakarta.

Aku memang sangat recommend PAWON COKELAT GUESTHOUSE !! Kalau nggak rekomen masakan aku gigih buat satu entry khas kayak gini lohh.*tetiba masuk slang Indo*

I just love the ambiance even though the room is not that spacious, but for me its just fine. Mbak Gathi the owner sangatlah baik serta welcoming. Lokasi jugak adalah sangat strategik iaitu dekat dengan tempat shopping Jalan Malioboro dan jugak bus stop Halte Malioboro 1.


Gang = lorong
Inilah lorong nak masuk ke Pawon Cokelat Guesthouse
Petang-petang dekat tepi lorong ni ada mbak jual sate ikan yang dia bakar dekat situ jugak.

Entrance


Boleh duduk2 minum kopi

The dining area cum lepak area

siap ada peta Jogjakarta lagi. Kalau takde exact plan, boleh refer dekat sini je mana nak pergi

the ID is perfect!













ohhh itu bukan model tapi kakak aku yang dok feeling lepas breakfast

Dan aku paling suka towel yang disediakan, wangi gilaaaaa!!

Ok, till then byebye!


p/s: aku tengah cari mood nak update entry India and Jogja tapi lemau gila nak menaip. Hahaha ampun semua!

XOXO

Comments

Popular posts from this blog

Transit in Muscat, Oman

ROADTRIP : Miri to Brunei

WINTER TRIP : Switzerland (Part 2) - Mount Titlis & Lucerne