NO TITLE

berhabuk je rasa blog saya ni kan..tapi nasib baik belum sampai tahap bersawang lagi macam sebelum in.yelah, baru seminggu je kan tak update.tengok..saya dah stuck nak menaip entry lagi..haishhh!!
ok, ok... saya tetap akan mencuba dengan gigihnya untuk menaip entry ni.
sebelum tu apa kata kita belajar sikit bahasa Terengganu..yelah memandangkan saya belajar kat sana, so saya nak la share jugak even sikit je yang termampu..yang i nak ajar u'olls ni adalah untuk warna-warna.

1.Putih=Putih leput
2.Merah=Meroh nyale
3.Hijau=Ija Na'ung
4.Hitam=Itang legang
haa, sebut betul2 tau!!yang mane hujung nye ade 'G' tu bagi berdengung kaw2 punya..baru betul orang Ganu.haha!!
saya punya skill berbahasa Terengganu juga sudah semakin merosot di sebabkan sudah kembali ke negeri asal hampir 1/2 tahun.*ceh..bajet je!

ohh, weekend ni saya ada family day IRDA..saya team PURPLE!!ya idup team PURPLE!booo..dekat team Oren, Hijau n Biru!!haha...team saya ade CE tau..confirm2 ktorg boleh menang tanpa bertanding untuk semua telematch sebab kalau team lain tak bagi menang, nanti suruh CE reject bonus untuk next year.hahaha!!*evil laugh

haa..sini cepat2!i ada gosip hot punye ni..semalam ada orang merisik Kak Zu!siap bagi ala-ala hantaran gitu dekat ofis..i siap ambil gambar lagi tau.wahh3!!Kak Zu senyap2 je ea..huhu!!eh, saya tipu je lah yang pasal ada orang datang merisik tu..actually one of IRDA's vendor sent the gift.aiyaaa...eh, tapi mana tahu dalam salah satu kuih tu ade cincin berlian 24k yang dari Habib Jewels punya..haaa, macam mana tu?mesti lepas ni Kak Zu terus halang Firdaus dari makan kuih2 tu lagi and terus sorokkan bawah meja dia..haha!!ala, gambar 'hantaran' tu tak upload masuk dalam pendrive lagi la.so, next entry baru saya letak pic nya ye.
eh, saya tak pernah sebut nama Shairee dalam blog ni kan..tapi ni dah sebut pun.kira ok tak??hehehe..dia lagi sorang abang long saya dekat Finance dept. selain Firdaus..*dan2 je ngaku abang long..huhu!
yelah, dia ni baik sebab tu takde apa nak cerita sangat..opss, sorry Firdaus..i tak maksud kan yang u jahat tapi u know urself kan..hehe!tapi kan, tapi kan..Shairee ni awet muda maa!semua orang ingat dia tak kawen lagi padahal anak dah nak masuk 2 orang..*mesti ada yg tengah tersenyum sorang2 ni..kantoii!!hehe
ohh,buat masa ni saya kena belajar untuk jadi kaki kipas sebab nak suruh diorang belanja dekat Botak(kedai cina yang harga makanannya standard hotel) sebab diorang dah dapat BONUS!!wahhh3....

eh,eh..tangan saya dah penat lah nak menaip lagi..so, saya stop dulu lah ye.;P
bye2..



p/s: credit to ANGAH yg tolong saya untuk bahasa Terengganu itu..huhu

Comments

  1. aku terasa cam banyak warne aku bagi aritu.. asal ade 4 je neh..
    ah.. lagi 3 bulan je mu balek dungeon blik.. wat kuiz tganu kat fb bnyak2 sudah.. tak pon abang tem2 boleh tulun jadik guru besar.. huhu..
    ABANG TEM2? pkirla sndirik.. wahaha..

    ReplyDelete
  2. mne ade..mu mmg bgi 4 je.
    dh lost contct r ngn si TEM 2..haha!!

    ReplyDelete
  3. tu ar... akak dok crk2 gak cincin kat celah2 kuih kuih tu.. tp, x jumpe ar... entah2, ade org dh curik pas tu jual kat Kedai Emas Ah Seng kot... huhuhu... siapekah org itu??? huhu

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Transit in Muscat, Oman

ROADTRIP : Miri to Brunei

WINTER TRIP : Switzerland (Part 2) - Mount Titlis & Lucerne