when WE gather

havoc!!that's the suitable word to describe us when all of us gather at our mum's house..

dan semestinya akan berlaku perebut hak mutlak bilik masing2!!siapa yang sampai dulu, dia dapatlah bilik paling besar..ok, saya tak terlibat dalam perebutan bilik ini sebab bilik untuk yang belum kahwin takde siapa boleh kacau!padahal last2 bilik anak dara tu jugaklah yang jadik tempat lepak semua orang sebab segala macam benda boleh dapat dalam bilik tu..
dan untuk kali ni bila semua balik, it's time for BBQ!!weeeee...seronotnye!
yang menjadi mangsa untuk dibakar ialah ayam, ikan, sotong, udang, sosej dan juga kentang..pehhh!!air asam untuk makan dengan ikan bakar tu memang mantap sehh..credit to Ibuk.lepas tu kan..lepas tu kan..ada Spaghetti made by Kak Jah, Mi Hoon by Ibuk, Coleslow by Nurul, Bubur Kacang by EMAK tersayang(waaa..sangat kecewa sebab tak dapat makan sebab awal2 dah licin!!huh..) dan jugak Moist Choc Cake by Mada..sila baca entry yang lepas untuk mengetahui lebih lanjut mengenai kek itu.abis tu apa yang Kak Lin buat??buat air sudahh..huhu!!
sila lihat gambar untuk keterangan lebih lanjut..


the next morning, out of sudden(maksudnya tanpa makanan yang mencukupi) masing2 dah ajak pergi mandi-manda di Gunung Ledang sebab dekat rumah takde air!!hahaha..maka masing2 dengan muka tak mandi, sekadar gosok gigi je sebab air telah dicatu(sorang tak boleh guna lebih 3 gayong pagi tu!!) pun bersiap-siap dan terus berkonvoi 3 kereta ke Gunung Ledang.weeeee!!seronokk...
aku jeles ok bila tiba2 tengok 2orang anak sedara aku tu dah tau berenang!!cehhhh...bila masa ntah diorang belajar swimming..haishhh!!
lepas dah penat2 mandi manda, semua pun cari makanan..macam orang kebulur dah masing2.time tu lah rasa sharing is really caring for each other, mana tak nye roti dapat sorang sekeping jek(aku main tipu, so dapat lah 2 keping..haha!!) lepastu spaghetti yang biasa untuk 2 orang makan jadik 6 orang makan, tembikai sorang sepotong and segala jajan(Super Ring, Rota, Mamee, Cheezels) awal2 lagi telah dilesapkan oleh kanak2 kecil.
balik dari Gunung Ledang singgah ke kedai Mee Bandung Muar yang femes tu untuk lunch!!haaa..bagi sesiapa yang bukan orang Muo tu silalah ke kedai ni kalau betul2 nak rasa makan mee bandung.saya pun melantaklah mee bandung n air lai chi kang..*jangan buat2 lupa, kau ambil nasi campur jugak!!dasar budak perut besar! eh, mana ada..nasi campur tu saya makan sikit je lepas tu anak sedara saya yang habiskan tau.
ohh..lunch telah di belanja oleh 'tecer' Nurul yang baru dapat 1st salary..


gambar tak dapat nak upload!!!marah nya saya dengan Blogspot ni!!!

Comments

Popular posts from this blog

Transit in Muscat, Oman

ROADTRIP : Miri to Brunei

WINTER TRIP : Switzerland (Part 2) - Mount Titlis & Lucerne