Gembira membawa sengsara

wahhh..tajuk nak gempak!!padahal takde la sengsara sangat..*kau saje kan nak mencari publisiti murahan!!
ishh..mana ada.actually, bukan sengsara pun tapi masalah..ala, I dengan masalah kan memang kamceng sebab I kan selalu menjadi punca masalah itu berlaku.hehe..wah, ayat saya sudah maju kerana menggunakan tatabahasa yang betul.kalau tunjuk dekat cikgu BM mesti saya dapat A+..haha!!*sila muntah sekarang kerana geli membaca ayat perasan itu..sudah2 cukup lah dengan intro yang panjang berjela itu.
ok, mula2 saya nak masuk fasa gembira dulu..
hohoho..balik kampung!!*ceh..gaya cam tak pernah balik kampung je.padahal baru je balik time raya cina tu..
eleh, biarlah..sibuk apasal??dah2 jangan kacau mood gembira saya untuk paragraph ini.petang ni lepas kerja terus mau balik Muar,I drive sendiri ok bukan naik bas..cepat2 bangga untuk saya kerana finally mak saya bagi saya drive dari JB ke Muar..*blah r kau!!kau bukan balik sorang2 pun, sebab tu mak kau bagi kau drive.hehe.. Yelah2, I balik dengan kawan I la tapi dia ni bukan nya nak drive pun.pemalas punya Reen!!so, kira betullah kan I drive sendiri..huhu!
benda paling penting yang saya bawak balik ialah baju kotor selama seminggu!!haha..sebab dekat rumah mak saya, boleh basuh guna mesin basuh automatik..cuma tekan sahaja kemudian tinggal.kalau dekat rumah akak saya ni kena menggunakan kekuatan tangan, habis tangan I jadi kasar tau..*kau memang pemalas!!
laptop juga tidak dilupakan..tapi saya tak bawak balik broadband Celcom saya yang cumel itu kerana dirumah sudah ada Streamyx wireless!!wahh..sangat maju ye rumah saya, sudah boleh online di mana2 sahaja hatta ketika memasak di dapur.padahal kalau guna broadband boleh gak nak online dekat mana2 sebab broadband saya kan sekecil tuannya..*kecil ke kau tu??perasan.. ala, biarlah saya nak belagak yang rumah mak saya ada Streamyx wireless..haha!!
ok, sekarang masuk fasa masalah...
hari ini saya buat masalah lagi dekat ofis..hehe!!saya memang budak banyak masalah ke??ohh, tidak...saya cuma secara tak sengaja je buat masalah tu.cerita begini, saya sudah tersalah binding original audit report from Jabatan Audit Negara..waa!!dah ada ada satu je copy original..ok2, take a deep breath..kena jugak bagitau dekat kak Zafina tentang apa masalah yang telah saya buat itu.mula2 sangat cuak, tapi bagitau jugaklah.kira memang kalau kena marah, memang redha je lah sebab memang salah saya pun.fuhhh!!selamat..nasib baik kak Zafina tak marah and dia suruh saya fotostat colour repot 2.sangat sorry kak..huuu..lepas tu suruh kak Syikin yang bindingkan sebab takut saya buat masalah lagi..hehe!!ok, saya fail untuk buat part time job dekat kedai fotostat yang ade mesin binding tu..tapi saya terer fotostat tau..huhu!
saya rasa sampai disini sahaja lah coretan kali ini..*wahhh!!ayat BM A+ lagi yang biasanya tulis dekat surat tak rasmi.nasib baik saya tak buat pantun..kalau tak mesti u'olls berebut-rebut minta I tolong ajarkan.haha!!
extravaganza:- sila kira berapa banyak perkataan 'masalah' yang ada dalam entry ni..haha!!

Comments

  1. haha..aku penah ade pengalam tersalah binding..dimana terbinding terbalik..audit report gak..dahla main kat KL..xmasal org tu kna turun tganu semate2 nk sign..ish..memang kect, tp hero ttp muncul..huhu..eleh..aku pon dah terer binding, fotostate n fax ok..huhu..aku jd bos camni klo keja kt kdai fotstat..
    p/s:xkuaso den nak ngiro eh..n den taw ren mmang pemaleh..!!huhu..maaf reen yoo...

    ReplyDelete
  2. haha!!tu lah pengalaman prktikal..
    wahh..ekau cakap nogori sekarang??

    ReplyDelete
  3. oi..oi..agak r..
    bkn ak drive ke dr uma ak ke machap..
    byk bunyik lak dak pjg ni eh..
    ko kn driver ak..wek!

    ReplyDelete
  4. eleh..tpi time balik ko x drive lgsg!!ko mmg pemalas!!

    ReplyDelete
  5. ah, at least ak tlg gak bwk half way mse pegi..
    ok la 2..wek!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Transit in Muscat, Oman

ROADTRIP : Miri to Brunei

WINTER TRIP : Switzerland (Part 2) - Mount Titlis & Lucerne