MAK vs PASANGAN

Keinginan yang tinggi untuk blogging hari ini..tapi disebabkan otak I yang beku disebabkan kondisi aircond di ofis yang sangat sejuk, lalu jari jemari I pun agak kaku untuk menaip keluar idea yang sebenarnya langsung takde!!*see2..my words are like hell!!so, sila abaikan paragraph ini jika anda seorang yang sangat cintakan ayat2 BM yang teratur cantik.
untuk tidak menghampakan diri saya dan anda yang membaca, i've made up my mind to share this that i copied from my mail.

Sesuatu yang baik untuk di renungkan bersama, berilah yang terbaik buat ibu-ibu anda sementara ibu anda masih hidup...


-->Bila seronok, aku cari...Pasanganku
-->Bila sedih, aku cari...Mak
-->Bila berjaya, aku ceritakan pada...Pasanganku
-->Bila gagal, aku ceritakan pada...Mak
-->Bila bahagia, aku peluk erat...Pasanganku
-->Bila berduka, aku peluk erat...Mak
-->Bila nak bercuti, aku bawa...Pasanganku
-->Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah...Mak
-->Bila sambut valentine... Aku bagi hadiah pada pasanganku
-->Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan "Selamat Hari Ibu"

-->Selalu.. aku ingat pasanganku
-->Selalu.. Mak ingat kat aku
-->Bila-bila.. . aku akan telefon pasanganku
-->Entah bila... aku nak telefon Mak
-->Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
-->Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak

Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja,bolehkah kau kirim wang untuk Mak? Mak bukan nak banyak,lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".
Berderai air mata jika kita mendengarnya...

Tapi kalau Mak sudah tiada...
MAKKKKK....RINDU MAK..... RINDU SANGAT....

**Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya...
**Berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya...
**Berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya...
**Berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya...
**Berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya
**Berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya...
**Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya...

we know all of this but we never take it seriously..why??u'olls know the answer I guess.:)

Comments

  1. hmmm..thanx for sharing...seriously cn help me n others too to be more, moe n more aware..bfore late..btw, aku nk copy leh..sekadar nak memanjangkan ilmu..mintak kbnran dulu nieh..

    ReplyDelete
  2. sila lah copy, teh ke milo entry itu..aku x kesah pun..hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Transit in Muscat, Oman

ROADTRIP : Miri to Brunei

WINTER TRIP : Switzerland (Part 2) - Mount Titlis & Lucerne