bila HIGH HEELS jadi KASUT FUTSAL

yeahhhh!!!sangat bersemangat ye nak menaip entry..hahaha!!tapi sebelum tu saya nak berlagak dengan kasut futsal saya!!suka hati lah saya nak show off, kalau tak nak tengok tutup mata cepat!

kasut ni warna MERAH ya..tapi disebabkan flash jadilah warna nya macam oren.tak penah2 ok saya pakai kasut merah makngah macam ni!whoaa..
walaupun kasut ni takdelah sehebat dan semahal Predator ataupun Mercurial tapi kira ok lah..


cukuplah 2 pic je yang saya upload..lagipun kasut ni tak pandai nak posing.setakat itu je lah yang dia termampu buat..tak boleh blah kan amek gambar dalam kereta, nampak sangat lepas beli terus ambil gambar sebelum dirasmikan di padang futsal.huhu!!


kenapa Nike?
-sebab saya memang Nike fan, brand lain tak layan.huhuhu!!


berapa harga?
-pergi tengok sendiri dekat Al-Ikhsan sana, saya tak mau cakap


beli dekat mana?
-Al-Ikhsan Plaza Angsana..kan dah cakap tadi beli kat Al-Ikhsan, berapa kali nak tanya ni??haisshh..


bila beli?
-minggu lepas sebelum pergi main futsal for the 2nd time, lepas balik kerja.


kenapa beli?
-haa..ni lah sebenarnya soalan yang ditunggu untuk mengaitkan sebab musabab saya beli kasut futsal ni.ok, mari saya mulakan.FUTSAL!!yeahh..itu lah main reason nya!kakak2 di IRDA masing2 berhajat untuk membakar lemak yang selama ini diternak, maka mereka pun mengusulkan untuk bermain futsal.1st time main, saya pakai sneakers Nike saya yang sangaatt tinggi sentimental value nya.huuu..sayang gile ok dengan sneakers tu, tak sanggup nak buat main futsal.so for the 2nd time mereka merancang utnuk main futsal, saya pun dengan pantas membuat keputusan untuk membeli kasut futsal seperti diatas.wooo..masuk Al-ikhsan pakai heels ngn baju kurung tu, mesti brader2 yang jaga kat situ ingat aku saja2 je nak masuk.hellooo!!jangan pandang orang pakai heels tu kaki bangku ok.haa..sekali terkejut beruk brader tu bila aku cakap nak cari kasut futsal, nasib baik dia tak bertukar jadik beruk time 2.ok2, penambahan yang melampau..takde lah, dia just tanya 'main futsal ke?' dah tu kalau aku cari kasut futsal takkan nak buat berenang pulak! saya just senyum jelah pastu meneruskan pencarian kasut futsal yang paling murah dan berada didalam lingkungan kewangan saya..mula2 ingat nak beli running shoes tapi bila memikirkan running shoes akan membuatkan kaki sakit untuk tendang bola, so i made up my mind untuk beli kasut futsal!akhirnya berjumpa lah dengan objek diatas.weeee...puas hati!

ok, mari kitan lanjutkan entry ni dengan acara kami bermain futsal.mula2 cadangan diusulkan oleh Kak Shikin, dan saya yang mendapat khabar itu pun terus bersetuju sebab nak lepas gian main futsal.dah lama woo tak main futsal, last main masa family day dekat UiTM taun lepas.lama tak lama lah, sampai rasa jakun gila bila masuk court futsal hari tu.haha!!

transform!!itulah yang terjadi bila mereka2 yang selama ini ber'high' heels berinci-inci pergi ofis menyarung kasut futsal masing2 dan bermain futsal!masing2 nampak hebat padahal kebanyakannya 1st time main futsal.tak kisah la..janji masing2 memang terer, tak kira lah terer mencederakan orang(Kak Liya) atau terer menyepak bola(Kak Shikin&Kak Afrina).saya?terer pancit..cettt!!haha..betul lah, tak semestinya kalau kau kurus kau fit.so, itulah yang terjadi kepada saya..haha!!tapi kan, tapi kan..2nd time main dah tak pancit lagi ok!mungkin sebab semangat kasut baru ataupun sebab semangat boleh mencuci mata tengok lelaki2 macho menendang bola.hahaha!!sangat tak boleh blah ok..

esok adakah saya akan menggegarkan court futsal lagi??tungguuuuuuu..haha!!
haa..lupa pulak nak bagitau yang kami2 yang main futsal ni masing2 dah turun 10kg ok..haha!tipu je..tapi lemak2 dah semakin berkurangan ya.
yeahhh!!majulah futsal untuk IRDA..buat iklan sekejap

Comments

Popular posts from this blog

Transit in Muscat, Oman

ROADTRIP : Miri to Brunei

WINTER TRIP : Switzerland (Part 2) - Mount Titlis & Lucerne