just mix up

i'm not going to cook anything or give a recipe just because of the title like that ok..please take note!!

memang perlu ke kita guna harsh words yang sangat2 teruk bila kita marah??memang wajib ke kita memaki hamun orang bila kita marah?masa suka ayat baik2 je, tapi bila dah tak suka, bila dah benci keluar lah segala perkataan yang tak sepatutnya..kenapa ya?memang lumrah manusia macam tu ke?akan berasa puas bila memaki hamun orang...i'm not pointing at anyone, it's just come out from my mind..*huuuu..tipu3!!kalau ko tak fikir, takkan boleh keluarkan..haha!!no komen.zipped my mouth already..hehe!!

Kak Zue dapat special gift lagik!!!jeng3...haha!!comel je kan kek ni..dan macam 'comel' je bila saya tengah bersemangat nak ambik gambar, kamera handphone gelap je.tak ke melampau macam tu..come on la my Sony Ericsson, I tau lah u dah sepatutnya di simpan dalam kotak tapi bagi lah i gunakan u dulu sementara i tengah megukuhkan kewangan untuk beli X6..haishh!!langsung tak bagi can..makanya Kak Zafina lah yang tolong ambik kan gambar2 di bawah ni dan di emailkan kepada saya menggunakan iPhone nye..*wahh!!saja nak promote iPhone Kak Zafina..hehe




kek ni memang comel tapi rasa koko yang sangat pekat telah membuatkan kamu tak berapa nak comel lagik..

ade lagi saya nak mengomel...ni kes kawan saya punya kawan.ok, bila orang advice elok2 kau tak nak dengar..lepas tu bila orang mengata kau, kau kata kau tak salah..padahal kalau apa yang kau buat tu tak salah takkan lah tiba2 orang nak mengata tak tentu pasal..gunalah otak tu sikit untuk fikir, kata dah besar..bangga sangat dengan apa yang kau buat sekarang.hmmm...suka hati kau lah labuu.

ohhh..mau komplen pasal penggunaan bahasa SMS yang sangat2 lah complicated..ok fine, konon nak guna short form tapi last2 makin jadik tak faham..kalau stakat 'tak= x" "memang = mmg" "yang = yg" ok lagi..msih boleh di terima.tapi saja nak menyusahkan orang..saya admit la saya guna jugak short form dalam SMS tapi rasa nya yang biase2 je.
mari kita tengok lah contoh2 perkataan di bawah ni yang boleh menyebabkan orang yang memang terer membaca SMS terdiam buat beberapa ketika:

1) dekat/kat = kaqt
2) sekarang = ckunk
3) siap = cyap
4) ke = kew
5) ni = niw
6) pakai = pky/pki
7) Nanti = nt
8) Adik = adeq
9) Cool = kewl
10) Sayang = cyunk

rasa nya itu je lah yang saya nak share..thanx to Kak Nurul yang secara tak sengaja telah bagi saya idea untuk menaip pasal shortform yang men'trouble' kan orang lain.


Comments

  1. asal aku leh termiss entry ni??huhu..aku yng bace pon rasa terdiam..haha..trbelit gak nk ejanye tu..conflict..conflict..

    ReplyDelete
  2. bleh plak termiss ea..kne tmbah power kt spec kaw tu..haha!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Transit in Muscat, Oman

ROADTRIP : Miri to Brunei

WINTER TRIP : Switzerland (Part 2) - Mount Titlis & Lucerne