Ramadhan Day-1

hari pertama puasa takde lah melepek sangan macam sebelum-sebelum ni sebab minggu lepas baru selesai puasa ganti..hehehe!!teruk betul kan puasa ganti last-last minit..tapi memang normal pun kan semua orang macam tu.konon2 nak ambil berkat bulan Rejab & Syaaban padahal sebab dah nak masuk Ramadahan baru teringat puasa2 yang tertunggak.

untuk pengetahuan anda2 yang tidak pernah tau, Terengganu tak ambil cuti awal Ramadhan!! ohhh..sangat sadis.tiba-tiba rasa nak balik Johor sebab dekat sana cuti tau...huhu!tapi disebabkan 1st Ramadhan ini hari Rabu, makanya saya pun turut rasa seperti bercuti sebab kelas pada hari ni cuma ada 1 jek!heaven...

sangat bersemangat bangun sahur pada pukul 4.45 pagi..gaya macam nak memasak, padahal sahur roti cecah dengan Campbell's soup je.huhu!!tapi sebab sahur beramai-ramai maka selera makan pun agak tinggi jugak.*huh!kau tu mana pernah tak b'selera makan..;P

apa aktiviti yang dilakukan pada hari pertama puasa??balik kelas terus on9 sampai Zohor, lepas tu...paham2 sendiri lah.ZzZzZzZZZZzzzz...sampai lah ke pukul 5.bangun2 tidur terus cuci2 muka sebab nak pergi beli makanan dekat dining.saya pergi sorang je tau, sebab kawan2 dah pergi dulu masa saya tidur.hehehe!!

sedih tau tak dapat berbuka puasa dekat rumah sebab biasanya dekat rumah mak mesti masak macam2..xpe2, hujung bulan ni saya balik dapat lah saya mintak mak masak macam2!!hehehe..

ohh..malam semalam saya pergi tau terawih pertama.penuh ok Pusah Hidayah(PH) UiTM ni..masa tengah berjalan2 nak ke PH mata mulalah menjalankan misi menservis, tengok budak2 lelaki yang berkain pelikat dan berbaju Melayu ke PH.wahhh!!sejuk mata memandang..*woii3!!berdosa tau tengok.. betullah, saya cuma tengok mana2 yang boleh dijadikan calon yang beriman sebab rajin pergi terawih.hehehehe!


ehh, ok lah jumpa di Day 2 pulak ye.

Comments

Popular posts from this blog

Transit in Muscat, Oman

ROADTRIP : Miri to Brunei

WINTER TRIP : Switzerland (Part 2) - Mount Titlis & Lucerne