Ramadhan Day-7

diam tak diam, pejam celik pejam celik sudah seminggu umat Islam berpuasa..alhamdulillah.
entry kali ini adalah sangat relief sebab semua assignment buat masa ini sudah selesai mengikut dateline yang ditetapkan.hari khamis ini ada presentation untuk subjek AIS 360..lepas ini kira boleh fokus dekat webpage project la.haa, cerita mengenai webpage ni kami perlu install software yang di beri nama Dreamweaver.tapi saya tak boleh nak install sebab lappy kesayangn buat hal..huuu.kena reformat balik ni tapi mungkin minggu depan lah.adesss...duit lagi.eh, ni apa kes semua barang2 saya nak rosak?hari tu handphone, ni laptop pulak nanti2 karang camera pulak.haishhh..

nak tau tak...abang saya kan tetiba menjadi seorang yang pemurah bila dia menawarkan diri untuk membelikan DSLR menggunakan credit card nye!!!wahhhh...boleh lah aku rembat Nikon D90 macam ni!!hehehe...pehh, i lap u lahh abang!!
ok tinggal kan cerita D90 itu buat sementara dulu..
tadi semasa saya tinggal berdua dengan roommate saya, dia ceritakan something..yelah, bila orang yang selama ini bersabar mula bersuara mahu haru jadiknya.saya cuma menjadi pendengar je, nak komen lebih2 pun saya tau dia rasa macam mana sebab dah mengalami benda yang sama.kadang2 dari luaran orang nampak kita jahat, tapi yang dari luaran orang nampak baik itu lagi teruk dan busuk sebenarnya didalam.apa yang saya boleh katakan pada dia, bersabar je lah selagi boleh...diam itu bukan semestinya lemah.

berbuka tadi makan nasi ayam tapi tak menepati selera saya!huh..apa je lah makanan dekat sini yang best??i told u, kuih dekat Dungun ni 2keping RM1 ok!!pehhh...dah standard KL siott!cam hampeh kan..kalau ada yang 3keping RM1 tu pun sangat menyedihkan rasanya.diorang jual memang untuk dapat untung, bukan nak fikir rasanya macam mana.inilah orang Melayu, fikir nak untung je tapi tak pernah nak fikir kepuasan hati pelanggan.cuba kau yang makan kuih yang dibuat dengan tak ikhlas itu, apa yang kau rasa??sia2 je beli..


p/s: shopping bazar ramadhan dekat Muar lagi berganda-ganda menarik!!

Comments

Popular posts from this blog

Transit in Muscat, Oman

ROADTRIP : Miri to Brunei

WINTER TRIP : Switzerland (Part 2) - Mount Titlis & Lucerne